Mistrzostwa Polski Juniorów 2018

W tym roku po raz pierwszy zostały zorganizowane Mistzostwa Polski Juniorów. Impreza ta odbyła się na łowisku Wygonin w terminie 23-26.08.2018. W drogę wraz z Adrianem z Teamu SBS ruszyliśmy już dzień wcześniej.Tuż przed rozpoczęciem odczuwaliśmy lekki stres, jak to Adrian powiedział ”Większy niż przed Egzaminiem Gimnazjalnym’.
Losowanie odbyło się z samego rana, na ostatnich naszych zawodach miejsce losował Adrian więc teraz przyszła kolej na mnie. Trafiliśmy bardzo fajne miejsce (stanowisko 11) na którym w ostatnim terminie padło kilka ładnych ryb. Niezwłocznie po losowaniu udaliśmy się na naszą miejscówkę.
Początkowo na nic nie było czasu, trzeba było się rozpakować, przygotować zestawy oraz sprawdzić jakie głębokości panują na naszym miejscu. Dno nas miło zaskoczyło, głębokość schodziła łagodnie, aż do 10m głębokości. Dalej głębokość sięgała nawet 25m, aczkolwiek miejsce te nie było w zasięgu rzutu. Pierwszego dnia zanęciliśmy trzy wytypowane miejsca rakietą zanętową, jednak zadecydowaliśmy, że jeśli liczą się tylko trzy największe ryby to postaramy się nastawić na BIG FISH’a i w kolejne dni nęcić tylko kulkami z rury zanętowej.

Taktyka się sprawdziła, w pierwszą dobę złowiłem lustrzenia 12.37 kg, a Adrian lampasa 11,49 kg oraz lustrzenia 12+. Dopiero zawody się rozpoczęły a my już wskoczyliśmy na „pudło”.

Jako że mieliśmy już punktowany komplet trzech ryb, postanowiliśmy skupić się na łowieniu większych sztuk. Rankiem przed ostatniego dnia wskoczyliśmy na 1 miejsce, jednak nie na długo gdyż rywale ze stanowiska ósmego oraz koledzy ze stanowiska w zatoce zrzucili nas na 3 miejsce. Walka była zacięta, cały czas w trzy ekipy przeganialiśmy się na podium.
Ostatnia noc, podjęliśmy decyzję, że jeśli ma wejść karp minimum 14 kg (takiego nam brakowało do 1 miejsca) to złowimy go z głębokiej wody, gdzie zauważyliśmy żerowanie ryb. Postawiłem na kulkę Fish 24mm która leżała w dipie Fish już od roku. Decyzja okazała się trafna! Nad ranem obudził nas odjazd, szybko wybiegliśmy do brania. Podczas holu było czuć, że nie jest to kolejna dziesięcio kilogramowa ryba lecz coś ”fajnego”. Gdy ryba trafiła do podbieraka nie umieliśmy się z Adranem uspokoić, to była ta ryba która mogła nam dać Mistrzostwo Polski, teraz tylko wyczekać przybycia sędziów.

JEST! Waga pokazała 15+ a dwóch naszych największych przeciwników nie dołowiło nic, już wtedy wiedzieliśmy, że nam się udało jednak z cieszeniem się postanowiliśmy poczekać na ostateczny werdykt.

Udało się ! Zdobyliśmy wraz z Adrianem pierwsze miejsce. Nagrodą był start w europejskich mistrzostwach Katlov Junior Cup 2019 oraz nagrody rzeczowe. Zawody zakończyliśmy z dwoma złowionymi rybami przez każdego z nas, sukces był wspólny, przyczyniliśmy się po równo do wygranej, żaden z nas nie poradził by sobie sam na tej imprezie.

Na tym można byłoby zakończyć, jednak korzystając z ostatnich dni wakacji, kilka godzin po powrocie z Wygonina pojechałem na Rybnik

Miejsce jakie wytypowałem to górka 4m znajdująca się 300m od brzegu. Problemem łowienia na Rybniku są żaglówki oraz łodzie motorowe przez które trzeba topić żyłki co przy dużej ilości zaczepów nie jest łatwym zadaniem. Swoje zestawy postawiłem na kulki Fish oraz Monster-Liver.

Problemem było ściągnięcie zestawu (nawet z pontonu), a co dopiero wyholowanie ryby, więc jedyną z nich którą miałem kontakt straciłem w zaczepie.
Rybnik bardzo mi się spodobał pomimo zakazu łowienia w nocy, zakazu nęcenia z pontonu, zakazu holowania ryb z pontonu oraz dużej ilości zerwanych żyłek i plecionek. Spędziłem tam bardzo miły czas wraz z moim pupilem.
Zamierzam odwiedzić te łowisko przy kolejnej okazji aby zmierzyć się z trudnościami o jakie ciężko na innej zaporówce.

Wiadomość z ostatniej chwili!

Wojtek Ozimek pobił swój PB łowiąc pięknego karpia pełnołuskiego o wadze 26.5kg w drugą noc z tygodniowej zasiadki. Szczęśliwą przynętą okazały się kulki IB Carptrack Monster-Liver. Czekamy na kolejne BIG ONES! Więcej szczegółów wkrótce!

Wojtek Ozimek

Ten wpis został opublikowany w kategorii Polski i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.